Cancerul fiind o boala frecventa care secera multe vieti, cercetatorii si-au pus desigur problema relatiei dintre alimentatie si incidenta acestei boli.
Toate studiile medicale converg spre aceleasi concluzii: incidenta cancerului este mare la populatiile care consuma abuziv carnea, grasimile saturate, zaharul.
Pe de alta parte, exista statistici care demonstreaza o mica incidenta a acestei boli în rândul vegetarienilor în general si postitorilor în special, precum si a celor care consuma fibre si alimente integrale din abundenta.
Pe masura ce omul a renuntat la alimentatia ancestrala si a adoptat stilul alimentatiei moderne, incidenta cancerului a crescut si a ajuns astazi pe locul al doilea ca mortalitate.

Masuri eficiente pentru prevenirea cancerului :
– excluderea aditivilor alimentari (E-uri);
– post negru (sau numai cu lichide, sau numai cu cereale integrale si fructe) 1-2 zile pe saptamâna;
– consum preferential de ciuperci;
– excluderea sau reducerea substantiala a grasimilor animale si a zaharului;
– consum preferintial de alimente bogate în vitamina C, în fibre, ceai verde, cereale integrale.

Dieta si arteroscleroza

Bolile cardiovasculare si accidentele vasculare cerebrale sunt pe locul întâi ca si cauze de mortalitate. Cauza cea mai de temut în aceasta patologie este ateroscleroza cu diferite localizari (coronariene, valvulare, arterele cerebrale, arterele periferice).
Toti nutritionistii sunt de acord ca dieta conditioneaza procesul intim de sclerozare (mai devreme sau mai târziu ) a sistemului arterial.
Masuri eficiente de prevenire a aterosclerozei :
– reducerea consumului de sare (în special de sare extrafina );
– reducerea consumului de grasimi saturate (grasimile animale);
– consum preferential de uleiuri polinesaturate în special Omega 3 (provenind din peste );
– consum abundent de alimente bogate în fibre ( care retin si elimina grasimile saturate din intestin ).

Dieta si obezitatea

Procentul mare de obezi în tarile europene si continentul nord-american se datoreaza urmatoarelor greseli în alimentatia moderna:

– abuzul cantitativ de alimente; lipsa cumpatarii;
– folosirea exclusiva (sau abuziva) a pâinii albe;
– abuzul de carne si grasimi;
– micsorarea fazei de digestie bucala a alimentelor (reducerea masticatiei, folosirea alimentelor moi, tocate);
– abuzul de zahar;
– abuzul de mâncaruri aditivate ( unele E-uri au efect anabolizant );
– lipsa sau reducerea fibrelor din alimentatie.

Masuri eficiente pentru evitarea obezitatii:

– reducerea cantativa a alimentelor (ex.-reducerea cu 50% raportata la propriile obiceiuri alimentare);
– masticatie prelungita;
– excluderea zaharului, pâinii albe, alimentelor cu E-uri,a grasimilor saturate;
– ultima masa sa fie la ora 1800;
– 1-2 zile de post pe saptamâna (post negru sau ceaiuri de fructe, sau cereale integrale si fructe);

Dieta si alergiile

Numarul mare de bolnavi alergici (în special alergiile cutanate si digestive) se datoreaza în principal celor trei cauze cunoscute :

– denaturarea proteinelor alimentare prin tehnologii sofisticate (cuptor cu microunde, UHT, inginerie genetica, congelare-decongelare, expandare, etc.);
– adaosului de substante straine: aditivi alimentari, îngrasaminte anorganice, insecticidelor, conservantilor etc., cu care organismul nu a fost obisnuit, le recunoaste si le metabolizeaza greu;
– rafinarii alimentelor (zahar, ulei, margarina).
Este necesar sa suprimam cauza alergiilor si sa revenim la alimentatia ancestrala pentru a nu mai avea un impact atât de mare între aliment si organismul uman.